سرخط خبرها

بوکس مشهد، گوشه رینگ شهرستان

  • کد خبر: ۱۸۰۹۷۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • ۱
بوکس مشهد، گوشه رینگ شهرستان
رقابت‌های بوکس قهرمانی بزرگ‌سالان استان با حال و هوایی متفاوت برگزار شد.

آخرین صدای روی رینگ، فریاد بوکسور شهرستانی بود که با رأی قاضیان خوش‌حالی‌اش را به گوش حاضران در سالن رساند. این یکی از قاب‌های ماندگار رقابت‌هایی بود که شامگاه آدینه پس از دو روز مبارزه نفس‌گیر به پایان رسید. رقابت‌های بوکس قهرمانی استان خراسان‌رضوی امسال با حال‌وهوایی متفاوت در سالن غدیر شهرستان طرقبه انجام شد؛ تورنمنتی که در آن بوکسور‌های شهرستانی درخششی خیره‌کننده داشتند و در مقابل، مشهدی‌ها آن‌طور که باید و شاید ظاهر نشدند.

وقتی پای شهرستان‌ها در میان است

رقابت‌های بوکس قهرمانی استان امسال یک تفاوت ویژه با دوره‌های گذشته داشت و آن هم حضور پررنگ بوکسور‌های شهرستانی در این مسابقات بود. در سال‌های گذشته معمولا بیش از ۸٠درصد ورزشکاران را بوکسور‌های مشهدی تشکیل می‌دادند و سهم اندکی به بوکسور‌های شهرستانی می‌رسید، اما امسال از بین صد بوکسور شرکت‌کننده در مسابقات، بیشتر ورزشکاران سهمیه شهرستان‌هایی ازجمله نیشابور، سبزوار، سرخس، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گلبهار و فریمان بودند؛ اتفاقی که موجب توسعه و رونق بوکس شهرستان‌ها بود، اما از شور و حرارت درخشش بوکسور‌های مشهدی می‌کاست.

سهم اندک مشهد از فینال‌ها

بوکسور‌های بزرگ‌سال خراسان‌رضوی در سیزده وزن این رقابت‌ها با یکدیگر مبارزه کردند؛ وزن‌هایی که خروجی فینال‌هایش بیش از آنکه به نفع مشهدی‌ها باشد، پرچم شهرستان‌ها را بالا برد؛ به‌شکلی که مشهد فقط چهار بوکسور در فینال داشت و دیگرفینالیست‌ها شهرستانی بودند. شهر‌های نیشابور و تربت‌حیدریه بیشترین تعداد فینالیست را در این مسابقات داشتند.

یک تورنمنت باکیفیت

برای بوکسور‌های خونین از جدال روی رینگ سرنوشت، طبیعی بود که سطح کیفی رقابت‌ها را بالا بدانند، اما اعضای کمیته فنی هیئت بوکس استان که در کنار رینگ شاهد همه رقابت‌ها بودند، همگی این دوره از رقابت‌ها را باکیفیت می‌خواندند. مشت‌های آهنین بوکسور‌ها به صورت یکدیگر و صدای هیاهو و تشویق حاضران در سالن هم مؤید این مطلب بود.

حسن مرادنژاد، عضو کمیته فنی فدراسیون بوکس که خود در جوانی از مشت‌زنان صاحب‌نام خراسان بوده است، در این‌باره گفت: خداراشکر سطح کیفی مسابقات مطلوب است و ما در این دوره شاهد غافل‌گیری‌هایی از جانب بوکسور‌های شهرستانی هستیم. برخی از این بوکسور‌ها آن‌قدر پخته مشت می‌زنند که ما امیدوار می‌شویم. من آینده درخشانی را برای آن‌ها و بوکس خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌کنم.

ضعف میزبانی و چند نکته در حاشیه

برگزاری رقابت‌های بوکس استان در شهرستان‌ها برای رشد و توسعه این ورزش هدفی است که رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی از آن سخن می‌گوید؛ هدفی که البته شایسته قدردانی است، اما به‌نظر برای رسیدن به شرایط آرمانی آن هنوز راه زیادی در پیش است. زیرا در برگزاری همین رقابت‌ها شاهد برخی ضعف‌ها در اجرای رقابت‌ها بودیم؛ ازجمله ضعف اسکان و رختکن که موجب شده بود بوکسور‌ها کنار سالن به شکل نه‌چندان جالبی لباس عوض کنند و بخوابند. همچنین تهویه بد سالن موجب ناراحتی برخی مربیان و تماشاچیان شده و گرما امان حاضران را بریده بود. استقرار چند صندلی برای تماشاگران نیز چندان جالب به نظر نمی‌رسید و به نظر باید تمهیدات بهتری در نظر گرفته می‌شد.

بوکس در مسیر جدید

با همه این کمبودها، به نظر می‌رسد بوکس استان در عرصه حرفه‌ای مسیر متفاوتی در پیش گرفته است و می‌تواند در سال‌های آینده شاهد ظهور علی حبیبی‌نژاد‌های جدیدی باشد. رئیس هیئت بوکس استان درباره این مسابقات و دستاوردهایش گفت: در این مسابقات صد بوکسور در سیزده وزن از دوازده شهرستان حاضرند و این خود نشان از پیشرفت بوکس خراسان دارد.

امیرحسین اخوان افزود: در گذشته ما کمترین برگزاری مسابقات بوکس در سطح استان را داشتیم، اما خوشبختانه اکنون مسابقات مختلفی در سطح استان و در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌کنیم و همین مسئله موجب پیشرفت بوکس خراسان می‌شود. وی تصریح کرد: همین حالا نونهالان ما در رقابت‌های بوکس استعداد‌های برتر در تهران به روی رینگ رفته‌اند و امیدواریم برای استان مدال کسب کنند. ما اگر می‌خواهیم حبیبی‌نژاد‌ها و مرتضوی‌های بیشتری در سطح ملی داشته باشیم، ناگزیر به برگزاری مسابقه، کشف استعداد‌ها و پرورش آن‌ها هستیم.

جوان‌ها در کنار باتجربه‌ها

در این تورنمنت چهره‌های جوان و جویای نام زیادی روی رینگ رفتند، اما چهره‌های نامدار و قدیمی‌تر بوکس استان هم حاضر بودند. محمد غلامیان که سال‌ها در سطح اول استان در این رشته فعالیت می‌کند، در این مسابقات حاضر بود.
غلامیان در حاشیه این مسابقات و پس از حذف از گردونه رقابت‌ها به شهرآراورزشی گفت: واقعیت آن است که امسال سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود و جوان‌های آینده‌داری در مسابقات حاضر بودند.

وی که در دور اول از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، اذعان کرد: جوانان خوبی از شهرستان‌ها در این رقابت‌ها حاضر بودند و به نظرم می‌توانند با ادامه همین روند ملی‌پوش شوند. وی یادآور شد: هیئت بوکس استان در این سال‌ها عملکرد خوبی داشته و توانسته است با برگزاری تورنمنت‌های مختلف جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی را روی رینگ بیاورد؛ مسئله‌ای که موجب شور و اشتیاق جوانان برای انتخاب این رشته شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سنسی خان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
0
0
نفرات اول تا سوم هروزن مینوشتین حداقل برای جوانان انگیزه ای میشد. خیلی کارتون زشته اسم قهرمانای شهرستانی نیوردین.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->